Een van de belangrijkste dingen die je als (startende) ondernemer moet doen is marktonderzoek. Als jij namelijk niet weet (of erger: aanneemt) wat de markt (jouw doelgroep) wil, heb je de grootste moeite je producten of diensten te verkopen.
Al je marketinginspanningen zijn voor niets, als die niet aansluiten bij wat je doelgroep graag wilt (dat wil zeggen: waar je doelgroep voor wilt betalen!)
Gratis coachingssessie van 1 uur!
Vind jij net als veel andere startende ondernemers het doen van marktonderzoek lastig? Zo lastig dat je er niet aan begint? Kijk dan hoe wij het doen, want ook wij doen marktonderzoek om onze doelgroep van startende ondernemers beter te leren kennen. De grootste fout die je namelijk als ondernemer kunt maken, is dat je maar even aanneemt dat jij precies weet wat je doelgroep graag wilt.
Wat vinden ze belangrijk? Met welke vragen lopen ze rond? Wat zien zij als toegevoegde waarde? Waar hebben zij geld voor over? En hoeveel? Ga naar bijgaande link en spiek bij ons hoe je marktonderzoek doet. Ik heb een korte vragenlijst gemaakt, die maar een paar minuten van je tijd vraagt om hem in te vullen.
Jij kan deze opzet en vragen 'als blauwdruk' gebruiken voor jouw eigen marktonderzoek. En kom je er niet uit? Stel mij dan je vraag in het reactieveld hieronder, dan help ik je.
Als dank voor het invullen, maak je kans op een 1-op-1 gratis coachingssessie van een uur met mij, t.w.v. € 120,- waarin je mij al je vragen kunt stellen. In deze gratis coachingssessie mag het over marktonderzoek gaan, maar ook over andere ondernemersvragen. Ik ben in deze gratis coachingssessie helemaal gefocust op jouw vragen!
Hierbij nogmaals de link om naar de vragenlijst te gaan.
Hartelijk dank alvast en veel succes met je eigen marktonderzoek!
Heb je vragen over marktonderzoek of over Surveymonkey, stel ze me dan in het commentaarveld hieronder, dan help ik je verder.
P.S.: Het uur gratis coaching kan zowel bij mij op kantoor als via Skype plaatsvinden.
Geef een reactie