Mijn naam is Rob IJszenga en ik ben eigenaar van seo-hulp.nl en in dit blog wil ik je helpen met de online prioriteiten voor een startend bedrijf. Met SEO Hulp help ik ondernemers met de online vindbaarheid van hun bedrijf. Dit doe ik door middel van online trainingen en het uitvoeren van projecten. Voor De Starters Academie schrijf ik 3 blogs over zoekmachine-optimalisatie (SEO). ). In dit derde blog lees je alles over het zoeken van de juiste zoekwoorden voor je bedrijf en website.
Blog
Mijn naam is Rob IJszenga en ik ben eigenaar van seo-hulp.nl en in dit blog wil ik je helpen met de online prioriteiten voor een startend bedrijf. Met SEO Hulp help ik ondernemers met de online vindbaarheid van hun bedrijf. Dit doe ik door middel van online trainingen en het uitvoeren van projecten. Voor De Starters Academie schrijf ik 3 blogs over zoekmachine-optimalisatie (SEO). ). In dit tweede blog lees je alles over het schrijven van overtuigende SEO teksten.
Lees Verder »
Het CBS kwam voor het weekend met nieuwe cijfers: nog nooit zijn er per saldo zoveel ondernemers bijgekomen. En dit betekent nogal wat voor jou, als je wilt starten, maar ook als je al jaren ondernemer bent. Je hebt namelijk te maken met een groeiend aantal concurrenten. Wat kun jij doen? Ik geef je 3 tips om te overleven als ondernemer.
Lees Verder »
Mijn naam is Rob IJszenga en ik ben eigenaar van seo-hulp.nl en in dit blog wil ik je helpen met de online prioriteiten voor een startend bedrijf. Met SEO Hulp help ik ondernemers met de online vindbaarheid van hun bedrijf. Dit doe ik door middel van online trainingen en het uitvoeren van projecten. Voor De Starters Academie schrijf ik 3 blogs over zoekmachine-optimalisatie (SEO). In het eerste blog trap ik af met het onderwerp: waar liggen online prioriteiten bij het starten van een bedrijf?
Lees Verder »
Succesvol zelfstandig ondernemen: hoe bereik je dat? Er zijn boeken vol geschreven over dit onderwerp (ook door mij 🙂 ) . Het antwoord is dan ook niet in één blog te geven. It starts with the ‘why’, zegt Simon Sinek. Maar ik denk dat het voor zelfstandig ondernemers met iets anders begint: It starts with the you. Wat voor ondernemer ben jij? Wie zie jij als je in de spiegel kijkt?
Lees Verder »
De wekker gaat. Je opent je ogen en je realiseert je: ik sta op, maar ik kom nooit meer voor mijn baas mijn bed uit! Ik vaar mijn eigen koers, ik bepaal hoe mijn dag eruit gaat zien. Heerlijk, wat een vrijheid!
Maar let op: denk er niet te makkelijk over. Er komt ook ontzettend veel op je af. Want hoe ga jij je geld verdienen met dat wat je het liefste doet en waar je goed in bent? Hoe pak je jouw avontuur aan? Steeds meer mensen beginnen voor zichzelf, maar dat is absoluut geen garantie voor succes, zo blijkt ook vandaag weer uit de nieuwste cijfers van het CBS.
Lees Verder »
De telefoon gaat. Ik neem op. Aan de andere kant van de lijn klinkt een enthousiaste uitgever. ‘Oscar, wat is het geheim van ondernemen is net reizen? Jouw boek is weer ons bestverkochte boek op bol.com, terwijl het al een paar jaar oud is. Hoe doe je dat?’ Ik hoor zijn vraag en glimlach. ‘Maarten, ik doe er helemaal niks (meer) aan, het verkoopt zichzelf kennelijk inmiddels…’
Lees Verder »
Je bedrijf groeit en je kunt wel wat extra hulp gebruiken. Als (kleine) ondernemer heb je echter geen ‘afdeling personeelszaken’. En in Nederland komt er heel wat bij kijken als je personeel in dienst wil nemen. Gastblogger Teun van Kruijsbergen legt hieronder uit waarom payrolling voor ondernemers interessant kan zijn.
Lees Verder »
Hoe kleedt een succesvolle ondernemer zich? Anno 2017 dragen weinig ondernemers nog een driedelig pak. Veel bedrijven voeren tegenwoordig minder strikte regels omtrent bedrijfskleding dan bijvoorbeeld tien jaar geleden het geval was. Voor ondernemers is dit niet anders. Ondernemers kleden zich tegenwoordig vaker in casual en smart-casual outfits, waarbij uitvoerig gebruikt wordt gemaakt van verschillende kleuren. Echter, hoe kun je met een casual outfit toch voor een professionele uitstraling zorgen? Ik vroeg het aan Robin Hendriks van Schulte Herenmode. Die heeft er meer verstand van dan ik 🙂
Lees Verder »
Een van de belangrijkste dingen die je als (startende) ondernemer moet doen is marktonderzoek. Als jij namelijk niet weet (of erger: aanneemt) wat de markt (jouw doelgroep) wil, heb je de grootste moeite je producten of diensten te verkopen.
Al je marketinginspanningen zijn voor niets, als die niet aansluiten bij wat je doelgroep graag wilt (dat wil zeggen: waar je doelgroep voor wilt betalen!)